Dieta i Święta – jak to ze sobą pogodzić?

Pani Dietetyk, co z tymi Świętami, jak stosować program, co robić, żeby nie przytyć?

Zawsze powtarzamy, że Świętami trzeba się cieszyć, tak długo na nie czekamy i są przecież tylko raz w roku! Żeby po 3 dniach Świąt Twoja waga wskazywała o kilogram więcej, musiałabyś/ musiałbyś zjeść około 7000 kcal więcej, czyli dziennie około 2330 kcal! Oczywiście jest to do zrobienia, ale przy zachowaniu odrobiny rozsądku jesteś w stanie nad tym zapanować 😉 Jeśli stosujesz dietę ze względu na problemy zdrowotne pilnuj się bardziej, jeśli jednak jesteś zdrowy, w Święta nie musisz stosować diety rygorystycznie.

PAMIĘTAJ:
– Nie najadaj się „po kokardę”, zapanuj nad objętością posiłków i delektuj się świątecznymi przysmakami.
– Wykorzystaj wolny czas nie tylko na siedzenie przy stole, ale również na dłuższe spacery.
– Pamiętaj o wodzie, jej nigdy za wiele.
– Pamiętaj o regeneracji. Jeśli czujesz zmęczenie odpocznij, jeśli jesteś niewyspany wyśpij się. Twój organizm odwdzięczy Ci się za to!
– Nie przygotowuj posiłków świątecznych w nadmiarze, później przecież będzie musiał to ktoś zjeść 😉 W taki właśnie sposób „świętowanie” rozciąga się z 3 dni na cały tydzień!
– I najważniejsze: pamiętaj o umiarze, to klucz do sukcesu!

Zdrowych, spokojnych i wesołych Świąt!