Jak zmotywować się do zrzucenia kilku kilogramów?

Czy na Twojej liście postanowień noworocznych kolejny raz pojawił się punkt o zrzuceniu kilku kilogramów? Co zrobić, aby tym razem nie skończyło się tylko na planowaniu i udało się osiągnąć wymarzony cel? Sprawdź nasz najnowszy artykuł i dowiedz się więcej!

Zasada jest prosta – zacznij już teraz! Dlaczego? Jedyną receptą na motywację jest sukces. To właśnie sukcesy motywują nas do dalszych działań, dlatego jeśli osiągniemy część zamierzonego celu, jesteśmy zmotywowani, żeby działać dalej. Postępy poprawiają nam samopoczucie, dają większą pewność siebie i poczucie sprawczości. Dzięki temu zyskujemy wiarę we własne możliwości.

Pomyśl o tym, co jest dla Ciebie gorsze. Podjęcie wysiłku i pokonanie własnej słabości czy uczucie żalu, że nie robisz tego, co zbliży Cię do osiągnięcia wymarzonego celu?

W procesie zmiany nawyków żywieniowych oraz odchudzania ważna jest samodyscyplina. Dzięki niej możemy budować zaufanie do siebie. Samodyscyplina to konsekwentne działanie nawet kiedy nam się nie chce. W skrócie – robimy to, co sobie obiecamy, że zrobimy. Dzięki trenowaniu samodyscypliny wiemy, że poradzimy sobie w trudnych chwilach i momentach słabości. Jednak trudno jest polegać tylko na motywacji i samodyscyplinie. Żeby ułatwić sobie wykonywanie wyznaczonych przez siebie działań dobrze jest budować nawyki.
Jeśli do tej pory nie udawało Ci się realizować noworocznych postanowień i szybko traciłaś zapał, to wyznacz sobie jeden cel. Nie próbuj przewrócić życia do góry nogami, a zmiany wprowadzaj na zasadzie ewolucji, nie rewolucji.

Jeśli chcemy uniknąć sytuacji, w której się poddajemy, musimy na bieżąco upewniać się, że dobrze nam idzie oraz że jesteśmy na dobrej drodze. Kiedy cieszymy się z drobnych zwycięstw każdego dnia jesteśmy z siebie zadowoleni. Dlatego nie skupiaj się na tym, jak wielka odległość dzieli cię od wymarzonego celu, nie koncentruj się na nim, ale na drodze, która Cię do tego celu doprowadzi.

Nasze myśli mają ogromną moc. To co myślimy sprawia, że nie dokonujemy w swoim życiu zmian. Przekonania, które mamy na swój temat takie jak ,,nie schudnę, bo u mnie w rodzinie wszyscy mają nadwagę i muszę się z tym pogodzić’’ albo ,,w tym wieku już nie ten metabolizm, nie da się schudnąć’’ są przeszkodą we wprowadzeniu zmian. Dlatego gdy chcemy dokonać zmian, pierwszym etapem powinno być przejęcie kontroli nad naszymi myślami.

W procesie odchudzania nie chodzi o to, aby dokonywać rewolucji w swoim stylu życia i wywracać życie do góry nogami. Chodzi o to, aby działać małymi krokami i być systematycznym. Przemyśl, jakie postanowienia jesteś w stanie utrzymać długoterminowo. Czy naprawdę dasz radę już nigdy w życiu nie zjeść słodyczy ani fast foodów? Może zamiast od razu całkowicie rezygnować ze słodyczy i przetworzonej żywności w swojej diecie, na początku zaplanuj spożywanie większej ilości warzyw lub owoców do każdego posiłku lub wypijanie większej ilości wody w ciągu dnia?

Przed rozpoczęciem diety warto zastanowić się co lubisz jeść, jakie smaki Ci odpowiadają, jakie są Twoje preferencje, ale także czego nie lubisz i czego nie chcesz mieć w swojej diecie. Pomyśl nad tym ile posiłków dziennie chcesz zjadać. Dopasuj proces odchudzania do swoich potrzeb i możliwości. Robimy to dla siebie, więc bądźmy dla siebie wyrozumiali i działajmy w zgodzie ze sobą, a nie przeciw sobie! 😊

Masz wrażenie, że ciągle jesteś na diecie, a nie odnotowujesz efektów? Jeśli nie wiesz jak zacząć przygodę ze zdrowym stylem życia lub chcesz raz na zawsze pozbyć się zbędnych kilogramów oraz zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie – już dziś skontaktuj się z nami i umów na wizytę z doświadczonym dietetykiem. Nauczymy Cię świadomego podejścia do jedzenia i pokażemy, że dieta nie jest niczym strasznym ani skomplikowanym!Pamiętaj pracujemy zarówno stacjonarnie jak i online! 🙂

 

1. M. Zegan, E. Michota-Katulska, B. Sińska, Motywacja do odchudzania u osób z nadwagą i otyłością, Endokrynologia, Otyłość i Zaburzenia Przemiany Materii 2010, tom 6, nr 2.
2. Patrycja Kłósek. Motywacja pacjentów do utraty masy ciała podczas kuracji odchudzającej. Forum Zaburzeń Metabolicznych 2015;6(1):14-24.
3. https://wiem-co-jem.pl/odchudzanie-dla-poczatkujacych/