Koktajl z jarmużem – idealny pomysł na podwieczorek :)

Dzisiaj w roli głównej jarmuż – warzywo o bardzo wysokiej gęstości odżywczej! Czy wiecie, że jarmuż znajduje się w samej czołówce skali ANDI! Co to jest skala ANDI? To skala oceniająca produkty na podstawie ilości składników pokarmowych dostarczanych organizmowi na każdą spożytą kalorię! W skali od 1 do 1000 punktów jarmuż posiada ich właśnie aż 1000! Cały koktajl to skarbnica witaminy C, która wzmacnia naszą odporność (jedno kiwi pokrywa dzienne zapotrzebowanie na tę witaminę, a kubek posiekanego jarmużu dostarcza aż 130%!) i witaminy K. Duet tych witamin pozytywnie wpływa na układ krążenia, wzmacniając naczynia krwionośne i regulując proces krzepnięcia krwi. Spora obecność przeciwutleniaczy spowalnia procesy starzenia i korzystnie wpływa na kondycję i zdrowie naszej skóry Koktajl ten to również duża pomoc dla osób z zaparciami. Dzięki dużej dawce błonnika koktajl jest pomocny w regulacji pracy układu pokarmowego! Ponadto błonnik zapewnia uczucie sytości, ogranicza wchłanianie cukrów oraz pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi!

Składniki koktajlu:
– 1 duża, dojrzała gruszka, ok. 180g
– awokado 40g
– jarmuż 30g (ja usuwam twarde łodyżki)
– 1 słodkie kiwi, ok. 80g
– opcjonalnie miód

Zmiksuj dokładnie wszystkie składniki z wodą. Całość to około 250 kalorii. Smacznego!