Koktajl kawowy alternatywą dla porannej kawy!

Kawa obok herbaty jest jednym z najpopularniejszych napojów na świecie. Nie dziwi zatem fakt, że od wielu lat wpływ picia kawy na nasze zdrowie jest przedmiotem dyskusji zarówno konsumentów, dietetyków jak i naukowców.

Wiele lat panował pogląd o niekorzystnym wpływie picia kawy, jednak aktualne badania nie tylko nie potwierdzają tej teorii, wręcz przeciwnie – sugerują korzystny wpływ kawy na zdrowie. Oczywiście bardzo istotna jest jakość kawy, w jakich ilościach ją pijemy, z jakimi dodatkami (cukier, śmietanka), sposób jej parzenia (czy stosujemy filtry) oraz moc naparu.

Kawa to nie tylko składnik napoju, może stanowić również dodatek np. do koktajli. Poniżej przepis na smoothie, które rano postawi Cię na nogi, dostarczy flawonoidy, korzystnie wpływające na metabolizm oraz działające przeciwmiażdżycowo polifenole.

Składniki:Koktajl kawowy dobry dietetyk
– 1 średni banan
– 2 łyżki orzechów laskowych
– 1/2 łyżeczki cynamonu
– 1/4 kubka parzonej kawy
– 1 łyżka miodu
– 1 łyżeczka gorzkiego kakao

Sposób przygotowania:
Kawę zaparz w ekspresie lub przy użyciu filtra. Zblenduj wszystkie składniki z dodatkiem wody.