Kto lubi mango? Oczywiście jeść, a nie obierać ;)

Mango to wyjątkowo soczysty i aromatyczny owoc, który pochodzi z Indii, gdzie uprawiany jest od ok. 4 tysięcy lat. Zachwyca nie tylko swoimi walorami smakowymi, ale też zdrowotnymi! Mango zawiera sporo potasu, fosforu, wapnia i magnezu. Owoce te ze względu na zawartość witamin C i A to również dobre wsparcie odporności. Ponadto owoce te zawierają kwas foliowy, witaminę K, witaminę E i kilka witamin z grupy B, które również korzystnie wpływają na odporność organizmu. Mango dostarcza mnóstwo przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki i opóźniają procesy starzenia. Mango obniża poziom cukru, trójglicerydów i cholesterolu, zmniejszając ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, a za sprawą obecności błonnika przyśpiesza trawienie!

Mango wkomponować można do koktajli, sałatek, ciast a nawet dań mięsnych. Poniżej przedstawiamy przepis na jedną z naszych ulubionych sałatek, której przepis spotkać możecie w naszych programach żywieniowych 🙂

Sałatka z kurczaka i mango:
– ok. 100g mango
– ok. 90g filetu z kurczaka
– 2 garście sałaty/ mixu sałat
– 1 łyżka oleju rzepakowego
– 1/2 łyżeczki przyprawy curry
– szczypta chilli
– 1 łyżeczka miodu
– 1/2 łyżeczki ostrej musztardy
– 1 łyżeczka octu z białego wina
– szczypta soli

Mięso umyj, osusz, pokrój w paski i podsmaż na patelni beztłuszczowej na oleju. Dodaj curry, chilli i trochę wody. Duś ok. 2 minut, a potem dopraw miodem, musztardą, octem i solą. Mango obierz i po kawałku odkrawaj od pestki. Na talerzu rozłóż sałatę, dodaj mango i kurczaka wraz z powstałym sosem. Zjedz z pełnoziarnistą bagietką 🙂

Smakuje i wygląda wyśmienicie!

Szukasz pomocy dietetyka? Chcesz urozmaicić swój jadłospis o smaczne, kolorowe dania? Zapraszamy do współpracy!