Miodowo-migdałowe batony z granoli – idealna alternatywa drugiego śniadania lub podwieczorku dla Twojego dziecka!

Granola, ostatnio bardzo popularna przekąska, idealna dla Ciebie i Twojego dziecka na drugie śniadanie lub podwieczorek! To mieszanka kilku składników, takich jak: płatki zbożowe, orzechy, suszone owoce z dodatkiem cukru lub miodu. Niektóre składniki praży się w piekarniku do momentu uzyskania właściwej chrupkości. Granola dostarcza nam błonnik pokarmowy, który pomaga zachować wrażenie sytości na dłużej, zawarte w niej orzechy to źródło zdrowych tłuszczów, a suszone owoce dostarczają mnóstwo energii. To bardzo dobre źródło witamin, głównie z grupy B, minerałów (żelazo, wapń, magnez, fosfor) oraz antyoksydantów. To zdrowa ale i wysokoenergetyczna przekąska (w 100g ponad 400 kcal), dlatego osoby walczące z nadmiarem kilogramów nie powinny sięgać po nią za często 😉

Przemysł spożywczy proponuje nam gotowe, różnorodne mieszanki granoli, gotowych batonów, które można zakupić praktycznie w każdym sklepie, niestety często zawierają niezdrowe cukry i tłuszcze. Dlatego warto poświęcić kilka minut i przygotować ją własnoręcznie w domu ze znanych, pewnych i lubianych składników 🙂 Domowa granola, którą możesz przygotować razem ze swoją pociechą z pewnością będzie zdrowszą i tańszą alternatywą dla tej gotowej. Granole można wykorzystać do deserów i batonów, które Twoje dziecko może śmiało zabrać ze sobą do szkoły czy na trening, jako zdrową przekąskę 🙂

Poniżej przepis na miodowo-migdałowe batony z granoli, smacznego 🙂

 

Składniki:
– 2 szklanki płatków owsianych
– 1 szklanka migdałów (lub orzechów laskowych, włoskich czy pekanów)
– 2 łyżki oleju kokosowego
– 1/2 szklanki tahini lub masła orzechowego
– 1/2 szklanki prawdziwego miodu
– 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
– 1/2 szklanki suszonych owoców niesiarkowanych
– 1 1/2 szklanki dmuchanego pełnoziarnistego zboża (np. ryżu lub amarantusa)
– szczypta soli

Sposób przygotowania:

Nagrzej piekarnik do 160°C. Płatki owsiane i migdały na wysyp na wyłożoną papierem pergaminowym blachę do pieczenia. Upraż je w piekarniku przez około 12-15 minut (mieszając je dwa razy). Wyjmij z piekarnika i odstaw do ostygnięcia. Migdały delikatnie posiekaj.
W małym rondlu na wolnym ogniu rozgrzej olej kokosowy, a nastepnie dodaj do niego miód, tahini i ekstrakt z wanili. Całość wymieszaj i odstaw.

W dużej misce połącz ze sobą płatki, migdały, suszone owoce, dmuchane zboże oraz sól. Na wymieszane suche składniki wylej mokre i szybko zamieszaj.

Przygotowaną masę wyłóż na formę  i ugnieć dłońmi na całej powierzchni. Formę wstaw do lodówki na kilka godzin, tak by masa stwardniała. Po zastygnięciu pokrój na mniejsze kawałki (batony). Przechowuj je w szczelnym pojemniku w lodówce, ale nie dłużej niż 2 tygodnie.

Smacznego!