Pomarańczowy koktajl z masłem migdałowym!

Propozycja koktajlu, który świetnie sprawdzi się, jako posiłek potreningowy (również dla panów! 😉 ) Źródłem białka w tym koktajlu jest nie tylko jogurt, ale i masło migdałowe! Mamy tu również sporo wapnia, cynku, magnezu i żelaza, które w połączeniu z witaminą C z pomarańczy lepiej będzie się wchłaniało 🙂

Jeśli nie masz w domu masła migdałowego, możesz go z łatwością sama zrobić! Potrzebujesz ok. 400g migdałów, 2 szczypty soli i robota/miksera o dużej mocy 😉 Możesz użyć migdałów w skórce, lub je usunąć. W tym celu zalej migdały wrzątkiem na co najmniej 5 minut. Obrane migdały dokładnie osusz i ułóż na blaszce, na papierze do pieczenia. Włóż migdały do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 15 minut. Jak już ładnie się zarumienią i zaczną pachnieć wyciągnij je i ostudź. Włóż migdały do miksera i miksuj tak długo, aż wydzieli się olej i powstanie jednolita, oleista masa. (w trakcie miksowania rób przerwy, ściągaj masę ze ścianek i uważaj, żeby masa migdałowa nie zrobiła się za ciepła). Do gotowej masy dodaj sól i lekko miksuj. Przełóż do słoiczka i przechowuj w suchym i ciemnym miejscu, w temperaturze pokojowej maximum miesiąc 😉

Składniki koktajlu:
– masło migdałowe (lub ewentualnie inne orzechowe) – ok. 20g
– jogurt naturalny 2% tłuszczu – 1 szklanka
– pomarańcza, słodka – 1 sztuka (ok. 200g)
– cynamon – 2 szczypty

Wszystkie składniki zmiksuj na gładką, jednolitą masę. Całość to około 370 kalorii. Te i inne koktajle znajdziesz w naszych programach żywieniowych! Smacznego! 🙂