Przepyszne risotto z sezonowej cukinii :)

Sezon na cukinię w pełni, więc sięgajmy po nią jak najczęściej. Dlaczego warto wybierać warzywa sezonowe? Przede wszystkim dlatego, że warzywa i owoce sezonowe mają największą wartość odżywczą, czyli zawierają w sobie najwięcej witamin i składników mineralnych. W pełni sezonu warzywa i owoce osiągają najniższe możliwe ceny. Nie musimy więc przepłacać, bo nie ponosimy dodatkowych kosztów transportu tych produktów z innych krajów. Ale co najważniejsze – produkty sezonowe charakteryzują się niesamowitym smakiem! Sierpień to miesiąc najbogatszy w owoce i warzywa, więc korzystajmy!

Obecnie trwa sezon na cukinię. Jest ona odmianą dyni, która w Polsce bywa nazywana także kabaczkiem. Jest warzywem szczególnie polecanym osobom będącym na diecie, ponieważ jest niskokaloryczna, lekkostrawna i posiada niski indeks glikemiczny. Ponadto nie magazynuje w sobie pochodzących ze środowiska metali ciężkich, dlatego możemy mieć pewność, że dostarczamy swojemu organizmowi to co najlepsze! Można jej użyć do przygotowania leczo, zupy krem, a nawet ciasta. Ponadto można ją grillować, nadziewać, a z młodej cukinii przyrządzić smaczne surówki.

Dziś prezentujemy Wam przepyszne, orzeźwiające w smaku risotto z cukinią i groszkiem. Risotto jest popularnym daniem kuchni włoskiej, które charakteryzuje kremowa konsystencja i łatwość w przygotowaniu. Można je przyrządzić na wiele sposobów i za każdym razem uzyskać zupełnie inny bukiet smaków!


Risotto z cukinią (składniki na 2 porcje)
– łyżka oliwy
– 60g pora
– 200g fileta z kurczaka
– 200g cukinii
– 100g ryżu do risotto
– 300ml bulionu warzywnego
– 5 łyżek soku z cytryny
– 60g groszku (świeży lub mrożony)
– łyżka serka naturalnego (np. Philadelphia/Łaciaty)
– sól i pieprz do smaku
– pistacje niesolone, ser parmezan, mięta – do udekorowania 😊

Na oliwie podsmażyć pokrojonego w półksiężyce pora. Dodać pokrojonego w drobną kostkę fileta z kurczaka i chwilę podsmażać. W międzyczasie pokroić cukinię w półplasterki i wrzucić na patelnię. Wsypać suchy ryż i całość zalać bulionem. Przykryć pokrywką i dusić około 12 minut, aż ryż zmięknie. Jeśli bulion szybko się wchłonie, należy podlać danie niepełną szklanką wody i dalej dusić. Po tym czasie doprawić sokiem z cytryny, solą oraz pieprzem. Na sam koniec wrzucić groszek, dodać serek naturalny, wymieszać i całość trzymać na ogniu jeszcze przez około 3 minuty. Posypać kilkoma pistacjami, łyżeczką startego parmezanu i udekorować listkami świeżej mięty. Smacznego! 😊