Przepyszny, aromatyczny makaron z pieczoną dynią i ciecierzycą!

Dziś przygotowaliśmy dla Was przepis z królową jesieni w roli głównej – dynią! W sezonie warto ją jeść, ponieważ jest bogata w witaminę A, beta-karoten, a także potas. Jeśli nie macie pomysłu jak wykorzystać to warzywo w swojej kuchni zajrzyjcie do artykułu po najnowszy przepis na aromatyczny makaron z pieczoną dynią i ciecierzycą.

Dynia znakomicie sprawdzi się jako dodatek do sałatek, zapiekanek, można z niej przyrządzać zupy kremy, a także ciasta i babeczki. Z pestek dyni wytwarza się olej zawierający wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom cholesterolu we krwi, a także przyczyniają się do syntezy witaminy D.

Warzywo to jest bogate w witaminę A, która jest dla organizmu antyoksydantem i zwalcza wolne rodniki. Ponadto zapobiega miażdżycy i pełni istotną rolę w procesie widzenia. Dynia zawiera też beta-karoten (barwnik roślinny, dzięki któremu dynia ma tak intensywny kolor!), czyli pochodną witaminy A, który również jest przeciwutleniaczem, a więc hamuje szkodliwe procesy oksydacyjne. Na rynku mamy sporo odmian dyni, każda ma inną barwę, a także kształt. Zatem jest w czym wybierać i warto włączyć ją do swojej diety!

Tagliatelle z pieczoną dynią i ciecierzycą (składniki na 2 porcje):
– 180g makaronu tagliatelle
– 300g dyni (obranej)
– 140g ugotowanej ciecierzycy (lub z puszki)
– 4 pomidory suszone
– ząbek czosnku
– 40ml śmietanki 30%
– 60ml jogurtu naturalnego
– 2 garści rukoli
– świeży rozmaryn, sól, pieprz, ostra papryka, słodka papryka
– 2 łyżeczki pestek dyni
– 10g oliwy

Dynię obrać, wydrążyć miąższ i pokroić w kostkę 2x2cm. Ułożyć na papierze do pieczenia, skropić 5g oliwy, przyprawić solą, pieprzem, papryką ostrą i słodką oraz obficie obłożyć dynię świeżym rozmarynem. Piec około 15-20min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. W międzyczasie na 5g oliwy podsmażyć przeciśnięty przez praskę czosnek z pokrojonymi w małe paseczki suszonymi pomidorami, doprawić pieprzem. Dodać ugotowaną i przepłukaną pod bieżącą wodą ciecierzycę. Ugotować makaron według przepisu na opakowaniu. Dodać na patelnię 5 łyżek wody z gotującego się makaronu i wrzucić odcedzony makaron. Następnie zmniejszyć ogień na minimum i dodać śmietankę wymieszaną z jogurtem naturalnym. Całość dokładnie wymieszać. Na sam koniec dodać dynię oraz rukolę i bardzo delikatnie wymieszać tylko do połączenia się składników. Podawać posypane łyżeczką pestek dyni i świeżym rozmarynem. Smacznego! 😊

Te i inne przepisy znajdziesz w naszych programach żywieniowych 🙂 Potrzebujesz pomocy dobrego, doświadczonego dietetyka? Serdecznie zapraszamy do współpracy! 🙂