Pyszna i prosta sałatka z pęczakiem, idealna na dzisiejszą kolację!

Czy u Was królową kolacji jest tradycyjna kanapka? Może czas to zmienić i wprowadzić małe urozmaicenie. Brak Ci pomysłów? Służymy pomocą! Szybka, prosta w przygotowaniu i pyszna sałatka z kaszą pęczak to świetna alternatywa na wieczorne posiłki!

Czy wiecie, że kasza pęczak uznawana jest za jedną z najbardziej wartościowych kasz pod względem zawartości składników odżywczych oraz błonnika, gdyż przetwarzana jest w bardzo niewielkim stopniu. Przeważającym makroskładnikiem tej kaszy są węglowodany, ale znajdziemy tu również sporo białka. Kasza pęczak to dobre źródło witamin z grupy B oraz magnezu. Składniki te w naturalny sposób pomagają ukoić nerwy, przez co kasza ta jest świetnym produktem dla osób narażonych na ciągły stres. Kasza pęczak dostarczy również takie składniki mineralne jak: mangan, selen, fosfor, żelazo, potas, cynk oraz witaminy: A, E i K.

Dzięki wymienionym składnikom pokarmowych kasza pęczak:
-wspomaga pracę jelit, zapobiega zaparciom,
-obniża poziomu złego cholesterolu,
-reguluje pracę układu krwionośnego i wzmacnia ściany naczyń krwionośnych,
-redukcje wahania poziomu glukozy we krwi,
-przedłuża uczucia sytości,
-ma pozytywny wpływ na procesy poznawcze (pamięć i koncentrację).

Salatka Spinak Kasza Peczak

Składniki na 2 porcje:
– 1/3 szklanki kaszy pęczak
– 2 łyżki oleju
– 2 ząbki czosnku
– 6 plastrów suszonych pomidorów
– 120g szpinaku
– 60g sera feta
– 100g pomidorków koktajlowych
– przyprawy: sól, pieprz, ok. ½ łyżeczki słodkiej i ostrej papryki, kurkumy i oregano.

Przygotowanie banalnie proste! Kaszę wsyp do garnka, zalej ok. 1 szklanką wody lub bulionem, dopraw solą i pieprzem i zagotuj pod przykryciem. Gotuj ok. 20 minut do miękkości, aż kasza wchłonie cały płyn. Pokrojony w plasterki czosnek podsmaż na oleju, dodaj ugotowaną kaszę, przyprawy i smaż przez 2-3 minuty, co chwilę mieszając składniki. Następnie dodaj pokrojone suszone pomidory, smaż ok. 1 minutę. Na koniec dodaj szpinak i pokrojone na połówki pomidorki koktajlowe. Całość mieszaj do momentu, aż warzywa zmiękną, posyp pokrojoną fetą i gotowe! Możesz podawać na ciepło lub na zimno, jak wolisz 😉 Smacznego!

Te i inne przepisy znajdziesz w naszych programach żywieniowych!
Dlaczego warto po nie sięgnąć? Ponieważ są skuteczne i przynoszą oczekiwane efekty!
Nasze posiłki są smaczne, łatwe i szybkie w przygotowaniu. Niewątpliwie zapewnią urozmaicenie Twojego codziennego menu. Może z nich korzystać cała rodzina, a produkty są łatwo dostępne, sezonowe i na każdą kieszeń!
Zapraszamy do współpracy! Zacznij swoją przygodę z dietetykiem! Sięgnij po zdrowie, wymarzoną sylwetkę i dobre samopoczucie 🙂