Pyszna, rozgrzewająca zupa krem z pora z pełnoziarnistymi grzankami!

Nie ma nic lepszego niż pyszna, rozgrzewająca zupa na chłodne, jesienne dni! Dziś przychodzimy z przepisem na zupę krem z pora i ziemniaków w towarzystwie pełnoziarnistych grzanek z ziołami. Prawdziwa rozkosz dla podniebienia!

Zawarte w porze substancje wpływają korzystnie na zmniejszenie ciśnienia tętniczego krwi, a także mogą przyczyniać się do zmniejszenia stężenia trójglicerydów we krwi. Por obfituje w polifenole, które pomagają zwalczać wolne rodniki. Ponadto por jest warzywem niskokalorycznym, dlatego jest polecany osobom będącym na diecie. Wypróbuj niecodzienną zupę krem z pora i ziemniaków!

Krem z pora i ziemniaków (składniki na 2 porcje):
– 300g pora (jedna sztuka)
– 300g ziemniaków
– 100g marchewki
– 80g korzenia pietruszki
– 70g selera
– 1 mała cebula
– 2 ząbki czosnku
– lubczyk i nać pietruszki (po garści)
– 4 kromki chleba pełnoziarnistego (na grzanki)
– 2 łyżki oliwy
– 50g jogurtu naturalnego
– ziele angielskie, pieprz w ziarenkach, pieprz zmielony, liść laurowy, sól, gałka muszkatołowa, sok z cytryny, zioła prowansalskie.

Ugotuj bulion: obierz marchew, pietruszkę i seler, włóż do garnka. Dodaj przekrojoną na pół cebulę i czosnek. Zalej wodą, dodaj po 5 ziarenek ziela angielskiego i pieprzu, 4 liście laurowe, łyżkę soli oraz świeży lubczyk i natkę pietruszki. Gotuj około 1h na średnim ogniu.

W międzyczasie umyj pora i pokrój jego białą i jasnozieloną część w cienkie plastry (twarde liście pora możesz odciąć i schować do lodówki, przydadzą się do niedzielnego rosołu 😉). Na patelni rozgrzej 2 łyżki oliwy i podsmażaj pora około 10min od czasu do czasu mieszając. Dodaj łyżeczkę gałki muszkatołowej, łyżeczkę zmielonego pieprzu i około 2 łyżki soku z cytryny. Wymieszaj i zdejmij z ognia. Obierz ziemniaki i pokrój w kostkę. W osobnym garnku zagotuj wodę z łyżeczką soli i wrzuć ostrożnie ziemniaki. Gotuj je do miękkości, około 15min.

Przygotuj grzanki: chleb pokrój w kostkę, polej 1 łyżką oliwy i posyp ziołami prowansalskimi. Włóż do nagrzanego do 200° piekarnika na około 10 min.

Na koniec zblenduj w osobnym garnku warzywa z bulionu z podsmażonym porem oraz ugotowanymi ziemniakami, dodając 4 szklanki bulionu oraz około 50g jogurtu naturalnego. Można doprawić do smaku jeszcze odrobiną świeżo zmielonego pieprzu i sokiem z cytryny.

Zupę podawaj z grzankami. Smacznego!

Te i inne przepisy znajdziesz w naszych programach żywieniowych. Potrzebujesz pomocy doświadczonego dietetyka? Zapraszamy do współpracy! Zredukuj zbędne kilogramy i wróć do zdrowia pod okiem dobrego dietetyka!