Pyszna i sycąca sałatka z Bobem i Fetą :)

Bób to warzywo strączkowe, które króluje na straganach w sezonie letnim. Stanowi pożywną i zarazem nietuczącą przekąskę – zawiera mało tłuszczu, za to dużo białka. Osoby chcące schudnąć czy też po prostu dbające o linię i zbilansowaną dietę, spokojnie mogą sięgać po bób. Dostarcza on bowiem wielu cennych składników odżywczych przy stosunkowo niewielkiej kaloryczności (100 g ugotowanych nasion ma ok. 100 kcal). Spora zawartość błonnika sprawia, że bób stabilizuje poziom glukozy we krwi oraz obniża poziom cholesterolu. Błonnik reguluje pracę jelit, wspomaga usuwanie toksyn z organizmu i zapewnia uczucie sytości na długo, chroniąc tym samym przed zgubnym podjadaniem. 100 g surowego bobu pokrywa ponad 100% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy, poleca się go więc kobietom, które planują zajść w ciążę. Bób dostarczy nam również sporo żelaza, magnezu i miedzi. Dodatkowo zawartość witamin z grupy B usprawnia metabolizm węglowodanów. Witaminy te są też niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania mięśni i układu nerwowego!


Bób znakomicie smakuje solo, ale może być też składnikiem rozmaitych potraw – zup, sałatek, dań makaronowych czy past do smarowania pieczywa. Świetnie komponuje się z pomidorami i serem feta. I właśnie w towarzystwie tych składników proponujemy dzisiejszą pyszną, sycącą sałatkę, z dodatkiem mnóstwa zdrowej zieleniny i kaszy bulgur, która idealnie sprawdzi się jako np. lunch zabrany do pracy 🙂

Składniki na 2-3 porcje:
– 1 szklanka ugotowanego i obranego bobu,
– 1 szklanka kaszy bulgur,
– 2 ogórki gruntowe,
– 250g pomidorków koktajlowych,
– 1 dymka,
– 0,5 czerwonej cebuli,
– 1/2 pęczka natki pietruszki,
– 4 łyżki posiekanej mięty,
– 3 łyżki posiekanej bazylii,
– 4 łyżki oliwy,
– 3 łyżki soku z cytryny,
– 1 łyżeczka miodu,
– 100g sera feta,
– sól, pieprz do smaku.

Bob ugotować w osolonej wodzie, następnie obrać. Kaszę ugotować w lekko osolonej wodzie, przestudzić. Ogórki obrać i pokroić w kostkę, pomidorki pokroić na połówki. Dymkę, cebulę i zioła posiekać. Wszystkie składniki włożyć do miski, delikatnie wymieszać. Posypać pokrojoną w kostkę fetą. Do oliwy dodać sok z cytryny i miód, przyprawić solą i pieprzem, energicznie wymieszać. Przygotowanym sosem polać sałatkę. Smacznego! 🙂

Te i inne przepisy znajdziesz w naszych programach żywieniowych. Potrzebujesz pomocy dobrego i doświadczonego dietetyka? Zapraszamy do współpracy! Z nami na pewno osiągniesz swój cel!