Sezon na truskawki uważamy za rozpoczęty! :)

Kto nie lubi słodkich, soczysto czerwonych truskawek, najlepiej zerwanych prosto z krzaczka ;)? Te przepyszne owoce, które kojarzą się nam ze zbliżającym się latem to świetny dodatek do musli, deserów, ciast czy sałatek! Zawierają sporą dawkę witaminy C (więcej niż owoce cytrusowe!), a jak doskonale wiemy witamina C to bardzo ważny przeciwutleniacz, chroniący komórki przed działaniem wolnych rodników, zwiększający odporność i wspomagający wchłanianie żelaza. Poza tym truskawki dostarczą nam witaminy z grupy B, witaminę A, E, PP oraz pektyny, które oczyszczają jelita, zapobiegając zaparciom. Znajdziemy tam również składniki mineralne, takie jak: cynk, potas, żelazo, wapń, fosfor. Truskawki wpływają korzystnie na kondycje włosów i skóry, wzmacniają kości oraz zęby, zapobiegają anemii, utrudniają wchłanianie tłuszczów, obniżają ciśnienie oraz poziom cholesterolu. W ok. 90% składają się z wody, są więc moczopędne, dobrze wpływają na pracę nerek i oczyszczają organizm!

Dobra wiadomość dla diabetyków: truskawki mają niski indeks glikemiczny, dzięki czemu mogą spożywać je również osoby mające insulinooporność czy chorujące na cukrzycę! 🙂 To również idealna przekąska dla osób walczących z nadwagą, gdyż 100g tych owoców to zaledwie 28 kalorii! 🙂