Zielone warzywa liściaste, doskonałą bazą dla zielonych koktajli :)

Zielone warzywa liściaste to świetna baza dla zielonych koktajli i soków. Zawierają chlorofil, który chroni organizm przed nowotworami, blokuje przekształcanie się zdrowych komórek w chore, wspomaga również leczenie anemii, zapobiega zakwaszeniu organizmu, oczyszcza jelita i wątrobę, poprawia wzrok. Warzywa te to również skarbnica przeciwutleniaczy, które opóźniają procesy starzenia się oraz chronią przed nowotworami. Zawarte w nich antyoksydanty wzmacniają układ odpornościowy, łagodzą skutki stresu i świetnie wzmacniają wzrok.

Zielone koktajle to niewątpliwie prawdziwa bomba witaminowa, korzystnie wpływająca na nasze zdrowie. Doskonale oczyszczają i wzmacniają nasz organizm, dodają energii i świetnie wpływają na nasza urodę. To mieszanki przygotowywane z zielonych warzyw i owoców z dodatkiem ziaren, orzechów, otrąb, płatków czy innych dodatków. To doskonałe zamienniki dla kanapek bądź innych przekąsek. Prawidłowo zbilansowane to prawdziwy zastrzyk energii, zaspokajający uczucie głodu! Jako bazę do koktajli czy soków najczęściej używa się natki pietruszki, jarmużu, szpinaku, łodygi selera, boćwiny czy sałaty.

Nać pietruszki to doskonały superfoods dla osób borykających się z anemią. W 100g zawiera ok. 5mg żelaza oraz 177 mg witaminy C, która pozytywnie wpływa na wchłaniane tego pierwiastka. Ponadto dostarcza wiele innych składników mineralnych oraz witamin, między innymi są to: beta-karoten, witamina E, kwas foliowy , magnez, wapń, potas, fosfor, cynk, miedź oraz mangan.

Propozycja na koktajl: 1,5 szklanki liści szpinaku, ½ szklanki natki pietruszki, 1 mango, ½ awokado, 1 brzoskwinia, 1 szklanka wody. Wszystkie składniki zmiksuj na gładką masę 🙂

Kolejnym warzywem, które jest doskonałą baza do zielonych koktajli jest jarmuż! To bogate źródło błonnika, białka, witaminy C i K oraz karotenoidów( beta karotenu, który w organizmie przekształcany jest w witaminę A, ta z kolei zapobiega kurzej ślepocie, natomiast luteina i zeaksantyna chronią siatkówkę oka przed nadmiernym światłem oraz przed uszkodzeniami spowodowanymi wolnymi rodnikami).W jarmużu występuje sulforafan, substancja, która chroni organizm przed zachorowaniem miedzy innymi na raka. Zawarte w jarmużu witaminy i pierwiastki pozytywnie wpływają na nasz układ sercowo- naczyniowy, głównie chodzi tutaj o potas oraz wapń które regulują ciśnienie krwi. W jarmużu obecny jest również wapń, odpowiadający za prawidłowy rozwój kości, stawów i zębów oraz zapobiega osteoporozie.

Propozycja na koktajl: 1 szklanka świeżego soku z pomarańczy, 1 banan, 1 szklanka wody mineralnej, garść jarmużu (oderwij twarde łodyżki), łyżeczka miodu naturalnego.